Twenty One Pilots

Dzień dobry moi mili - to już połowa wakacji za nami, co wiąże się z moim ubolewaniem i narzekaniem że tak szybko zleciało. Już za miesiąc trzeba się będzie zmierzyć z kolejnym rokiem szkolnym, kolejną klasą, wczesnym wstawaniem i nauką... Ehh nawet nie chcę o tym myśleć,więc może przejdźmy do właściwego tematu posta.

Twenty One Pilots - jest to amerykański zespół utworzony w 2009 roku przez duet dwóch panów :  Tylera Joseph'a oraz Josha Dun'a. Ich nazwa wzięła się stąd, iż Joseph wymyślił ją podczas czytania sztuki Arthura Millera pt. "Wszyscy moi synowie". Jej bohaterem jest mężczyzna, który popełnia samobójstwo po tym, jak doprowadził do śmierci dwudziestu jeden pilotów podczas II Wojny Światowej, ponieważ umyślnie wysłał im niesprawne części mając na uwadze jedynie swój własny interes. Muzyka jaką tworzą to przede wszystkim indie rock oraz rock alternatywny ale także pop czy nawet hip-hop.  Dla tych którzy zbytnio nie kojarzą - są to posiadacze jednego z najpopularniejszych obecnie hitów pod tytułem " Stressed out" ale także kawałka "Heathens" który został wykorzystany do filmu "Legion samobójców". 

Dlaczego o nich dzisiaj piszę? Bo od kilku tygodni mam na nich ogromną fazę. Mogę szczerze przyznać że Tyler oraz Josh zaczarowali mnie swoją muzyką. W sumie to każda ich piosenka naprawdę bardzo mi się podoba i oczywiście mam kilka swoich ulubionych utworów. 

Jak niektórzy wiedzą - jestem osobą która prawie zawsze zwraca uwagę na tekst i w tej sprawie też się nie zawiodłam. W ich tekstach jest dużo ważnych dla mnie sentencji a niektóre piosenki przez to naprawdę wiele dla mnie znaczą zaś poszczególne cytaty wręcz mnie inspirują. Ich muzyka mnie po prostu nie nudzi, miło się jej słucha i nie są to takie flaki z olejem, więc naprawdę aż chce się tego słuchać. Może dlatego się uzależniłam? ;)

Weźmy pod lupę piosenkę "Stressed out". Przeanalizowałam tekst, próbując dojść do tego, o czym on tak naprawdę jest. Cóż, moja interpretacja tekstu jest taka, że jako dzieciom wmawiano nam wiele rzeczy, które tak naprawdę nigdy nie miały miejsca się spełnić. I tak naprawdę każdy z nas chciałby cofnąć się do tych czasów beztroskiego, fajnego życia. 
Piosenka mówi o dorosłości. O tym że gdy dorośniemy, to już nic nie jest takie jak w dzieciństwie. Niema tu "pieprzenia się" z byle czym, tylko trzeba myśleć o tym aby zarabiać pieniądze. 

Inny przykład. Piosenka "Car radio", która jest dla mnie jedną z najważniejszych. Mówi ona o tym, że jeżeli pozostaniemy w ciszy, sami ze sobą, to już nie mamy nic do ukrycia. Cisza robi z nas nagich przed nami samymi. Powracają wtedy do nas wspomnienia, zaczynamy nad wszystkim myśleć, i cytując tekst niema dla nas schronu - musimy sobie jakoś poradzić z tym co czujemy. Piosenka też mówi o tym, że na świecie są dwie rzeczy; pokój i strach, a to właśnie pokój będzie tą która wygra. Według wykonawcy jest też wiara i sen. I to do nas należy decyzja którą wybierzemy. Przywołując cytat:
"Bo wiara oznacza bycie świadomym,
A by być świadomym, musimy myśleć,
A by myśleć, musimy żyć."
   
Podsumowując myślę że poleciłabym ten zespół nie jednej osobie. Są naprawdę dobrzy a ich muzyka trafia do serduszka, oczywiście jeśli rozumie się tekst i to co chcą rzeczywiście przekazać. Brzmienie ich utworów jest naprawdę fantastyczne. Połączenie klawiszy i perkusji bardzo mi się podoba. A wokal nie raz powala na kolana. Gromkie brawa dla tych panów - obsesja na ich punkcie obecnie nie chce mnie opuścić i myślę że jeszcze przez długi czas przy mnie zostanie!


2 komentarze:

  1. Zgadzam się z Tobą Aniu w 100%. Twenty one Pilots są niezwykli. Ich teksty mają potężną moc, przekaż inspiruje i daje dużo do myślenia. Świetny post. ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą Aniu w 100%. Twenty one Pilots są niezwykli. Ich teksty mają potężną moc, przekaż inspiruje i daje dużo do myślenia. Świetny post. ♥

    OdpowiedzUsuń

Spam i obraźliwe komentarze nie będą tolerowane! Za każdy komentarz bardzo dziękuję ♥♥ ! Weryfikacja obrazkowa wyłączona:)